Generácia 3K je generácia tretieho tisícročia. Je to generácia súčasných detí a tínedžerov, často označovaná ako generácia Z, nasledovaná generáciou Alfa.
Charakteristické črty generácie 3K.
Digitálna generácia
Prvá generácia, ktorá sa narodila do digitálnej doby a denne trávia hodiny online, či už na mobile, počítači či tablete.
Podnikaví
Túžia po nezávislosti a slobodnom pracovnom prostredí. Mnohí chcú niekedy rozbehnúť svoj vlastný biznis.
Pracujú na sebe
Chcú sa učiť nové veci, chcú úspech, sú ochotní venovať čas a energiu ceste k úspechu. Radi pozerajú motivačné videá a čítajú motivačné knihy, i keď tie významne menej.
Viac multitask
Vedia pracovať na viacerých úlohách naraz, dokonca sledovať viac obrazoviek naraz. Možno menej rozumejú dlhším statiam písaného textu, no o to viac symbolom, významovým skratkám, komplexnejším meme.
Technicky zdatní
Výborne ovládajú nové technológie a rýchlo sa adaptujú na novinky. A práve technológie u nich posilňujú pocit, že všetko je možné a všetko sa dá.
Slušnejší
Vedci zistili, že táto generácia je v istom zmysle menej vulgárna. Sú celkovo slušnejší a jemnejší ako ich predchodcovia, ktorí pubertu zažívali v divokých 90tych rokoch.
Citlivejší a komunikatívnejší
So súčasnými tínedžermi a mladými sa dobre pracuje. Sú veľmi spoločenskí a komunikatívni. Hoci dospelým sa môžu zdať roztekaní a spomalení, oni vnímajú veľa a citlivo.
Menej sústredení
V práci na sebe a dosahovaniu im bráni nedostatok fokusu, sústredenia, udržania pozornosti a kontinuálna cieľavedomosť. Sčasti za to môžu sociálne siete a hektickejší životný štýl, ktorý si vyberá svoju daň v podobe nabúraného biorytmu, problémom so spánkom, sústredením a úzkosťami.
Depresívnejší
Napriek tomu, že je dokázaný fakt zvýšeného sklonu tejto generácie k depresiám a úzkostiam s častým výskytom klinických duševných problémov a porúch, túžia po pozitivite a chcú na svojom šťastí pracovať.
Filantropi
Chcú robiť dobro. Väčšina z nich pri výbere svojho zamestnávateľa sa rozhoduje podľa toho, ako zodpovedne a udržateľne sa správa voči okoliu a spoločnosti.
Pýtali sme sa našich stredoškolákov. Akí sú?
(zdroj: prieskum MNForce 2021 pre iniciatívu Na veku záleží – 500 respondentov vo vek 16-20 rokov)
- takmer tri štvrtina sa považujú za šťastných, i keď majú určité problémy,
- najviac ich trápi nejasná budúcnosť, peniaze, nedostatočná sebadôvera, ako aj nuda a vlastné duševné problémy,
- naopak, šťastnými ich robia priatelia a partia, hudba, koníčky, dobré jedlo a veľa spánku,
- ich najväčšími zlozvykmi sú lenivosť a trávenie veľa času na mobile,
- chcú mať zamestnanie, ktoré ich baví a až vyše štvrtiny chce podnikať,
- zaujímajú ich najmä témy súvisiace s cestovaním, hudbou, zdravým životným štýlom, financiami, fashion & beauty a ekológiou,
- v škole by sa chceli učiť viac o financiách, ako začať podnikať, ako sa starať o svoje fyzické a duševné zdravie, o sebaláske, o zvládaní emócií, sexuálnej výchove, kritickom myslení, zdravej výžive, či ekológii,
- najlepší vplyv na nich majú stále rodičia, v tesnom závese s priateľmi a ľuďmi, ktorí v živote niečo dosiali.
Projekt H3KNISA vychádza z charakteristík a informácií o generácii 3K.
Je postavený na princípoch happiness a wellbeing a moderným a inovatívnym
prístupom rieši medzi študentmi prevenciu závislosti detí a mladistvých na fajčení.
O H3KNISA
Spoznajte
lektorov
Študenti o H3KNISA
H3KNISA
na školách
Ako prihlásiť školu
Lektori
Generácia
3K
Aktuality
Na veku
záleží